Blog > Komentarze do wpisu

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

Nazwisko i imię prowadzącego:

 

Data: 22.03.2010r.

 

Grupa wiekowa: 6 – latki

Temat kompleksowy: Święta Wielkanocne tuż tuż.

 

Temat zajęć: Wielkanocne kurczątko – wypełnianie konturów techniką pieczątkowania.

 

Cel główny: Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień, wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych.

 

Cele operacyjne:

 

5.4.      Uczestniczy w zabawie ruchowej

9.1.      Przejawia w miarę swoich możliwości zainteresowanie tradycją

9.2.      Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych

10.1.    Ma poczucie sprawstwa („potrafię to zrobić”) i odczuwa radość z wykonanej pracy

3.2.      Mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji

3.3.      Uważnie słucha

Metody:

  • Asymilacji wiedzy – pogadanka, objaśnienie
  • Eksponujące – pokaz
  • Praktyczne – realizacji zadań wytwórczych

Formy pracy:

Z całą grupą, indywidualnie

Środki dydaktyczne:

Wiersz, emblematy, trójkąt, tamburyno, farby, patyczki z wacikiem, kontur kurczątka, obrazki piskląt

 

 

 

 

 

 

Przebieg zajęć:

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CZYNNOŚCI DZIECI

SPOSTRZEŻENIA I UWAGI

1)Nauczyciel wita wszystkie dzieci i prosi, aby usiadły na dywanie.

1) Dzieci witają się z nauczycielem i siadają na dywanie przed tablicą.

 

 

2) Nauczyciel wprowadza dzieci w temat zajęć odczytując wiersz.

2) Dzieci uważnie słuchają.

„Piosenka wielkanocna”

3) Nauczyciel zadaje pytania:

  • Czy wiecie, jakie zbliżają się Święta?

 

  • W jaki sposób przygotowujemy się do Świąt?

 

 

  • Co wkładamy do koszyka wielkanocnego?

 

3) Dzieci chętnie odpowiadają:

  • Tak, zbliżają się Święta Wielkanocne.

 

  • Malujemy jajka, ubieramy koszyk, pieczemy baranka, sprzątamy, chodzimy do Kościoła.

 

  • Jajka, baranka, zajączka, sól, jajka czekoladowe, chleb, wędlinę, pisanki, słodycze.

 

4) Nauczyciel tłumaczy, na czym będzie polegała zabawa ruchowa, rozdaje emblematy i zaprasza dzieci do zabawy.

 

  • 1) Nauczyciel uderza w trójkąt.

 

  • 2) Nauczyciel uderza w tamburyno.

 

  • 3) Nauczyciel powtarza czynności 1 i 2 cztery razy.

 

4) Dzieci słuchają nauczyciela, zakładają emblematy.

 

 

 

  • Dzieci (poszczególne zwierzątka) biegają po sali.

 

  • Każde dziecko odnajduje swoją grupę.

 

  • Dzieci wesoło bawią się.

Emblematy: kurczątko, baranek, zając, kura

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel sprawdza czy dzieci prawidłowo dobrały się w grupy.

5) Nauczyciel prosi, aby dzieci znów usiadły przed tablicą.

 

5) Dzieci siadają przed tablicą.

 

6) Nauczyciel tłumaczy, na czym będzie polegało wykonanie pracy plastycznej, demonstruje sposób, w jaki powinny wypieczątkować kurczaczka i pokazuje obrazki piskląt.

7) Nauczyciel prosi, aby dzieci usiadły przy stolikach i wykonały zadaną im pracę.

 

6) Dzieci słuchają uważnie nauczyciela, przyglądają się jego czynnością i oglądają obrazki piskląt.

 

 

 

7) Dzieci siadają przy stolikach i z radością wykonują pracę plastyczną.

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel cały czas czuwa nad przebiegiem zajęć.

 

 

8) Nauczyciel prosi, aby dzieci usiadły z gotowymi pracami w kole.

 

8) Dzieci siadają na dywanie w kole.

 

9) Nauczyciel dokonuje oceny prac. Dziękuje dzieciom za udział w zajęciach, sprząta miejsce pracy i organizuje wystawkę.

 

9) Dzieci pomagają sprzątać.

 

 

 

 

Załącznik nr 1

„PIOSENKA WIELKANOCNA”

 

IDĄ ŚWIĘTA, WIELKANOCNE IDĄ ŚWIĘTA.

O TYCH ŚWIĘTACH KAŻDY ZAJĄC PAMIĘTA.

DO KOSZYCZKA ZAPAKUJE SŁODYCZE

I NA ŚWIĘTA CI PRZYNIESIE MOC ŻYCZEŃ.

IDĄ ŚWIĘTA, WIELKANOCNE IDĄ ŚWIĘTA.

O TYCH ŚWIĘTACH I KURCZĄTKO PAMIĘTA.

W ŻÓŁTE PIÓRKA SIĘ UBIERZE, WESOŁE

WŚRÓD PISANEK BĘDZIE BIEGAĆ PO STOLE.

IDĄ ŚWIĘTA, WIELKANOCNE IDĄ ŚWIĘTA.

O TYCH ŚWIĘTACH NASZ BARANEK PAMIĘTA.

MA NA SZYI MAŁY DZWONEK DŹWIĘCZĄCY,

BĘDZIE DZWONIŁ, BĘDZIE SKAKAŁ PO ŁĄCE.

IDĄ ŚWĘTA, WIELKANOCNE IDĄ ŚWIĘTA.

O TYCH ŚWIĘTACH KAŻDE DZIECKO PAMIĘTA.

POMALUJE JAJKA W KWIATKI GWIAZDKI,

ZROBI NA PISANKACH ŚLICZNE OBRAZKI.


poniedziałek, 24 maja 2010, pulusia18